Guasha (Chinese schraaptechniek)

In de traditionele Chinese geneeskunde wordt Gua Sha (letterlijk “schrapen”, wegschrapen van mogelijke ziektes veroorzaakt door gestagneerde energie) vaak toegepast. Vaak wordt het gebruikt als een preventieve behandeling ter voorkoming van diverse ziektes.
Guasha bestaat uit het schrapen van de huid met een gepolijste schraper, meestal vervaardigd uit jade. Soms wordt ook een schraper van de hoorn van waterbuffel of bamboe toegepast. Guasha is een volkstherapie, de meeste dorpen op het platteland in China hebben een eigen guasha therapeut die de techniek toepast bij klachten, maar ook preventief. De schraper wordt stevig langs de geoliede huid (er wordt een speciale olie gebruikt om de huid te beschermen, maar ook voor een betere doorbloeding) bewogen in de richting van accupunctuur meridianen. Het schrapen veroorzaakt een stevige doorbloeding wat kan resulteren in onderhuidse bloeduitstortingen. Deze variëren in kleur en geven de mate van de stagnatie van het bloed aan. Deze stagnatie kan weer in verband gebracht worden met de aard van de ziekte. De behandeling alsook de onderhuidse verkleuringen zijn niet pijnlijk.

Guasha techniek wordt gebruikt bij:

• Spierenletsels, RSI, tennisarm, whiplash
  • Slechte bloedsomloop
  • Fybromyalgie
  • Hoofdpijn en migraine
  • Koorts
  • Bronchitis, astma, emfyseem
  • Diverse pijnklachten
  • Chronische vermoeidheid
  • Spijsverteringsklachten
  • Ziekte aan urinewegen
  • Rugklachten
  • Stofwisselingsstoornissen
  • Hoge bloeddruk
  • Burn-out

Guasha biedt snel resultaat bij bovengenoemde klachten en stimuleert het zelfherstellende vermogen van het lichaam. Door het schrapen worden de stagnaties in het lichaam opgeheven en de afvalstoffen opgeslagen in spieren, bindweefsel en gewrichten, worden door het lichaam afgebroken en afgevoerd. Dit zorgt voor een goede doorstroming van bloed en energie. Om het reinigende proces van een guasha behandeling te versterken is het raadzaam om na de behandeling veel water, groene- of kruidenthee te drinken.

Guasha techniek kan ook succesvol worden toegepast bij paarden waarbij een grotere schraapsteen wordt toegepast.

Aanraken & geraakt worden

Op een schitterende locatie in Zuid-Spanje helemaal tot jezelf komen! Zie bijgesloten document voor meer informatie of benader mij via info@praktijkprimavera.nl De exacte datum is inmiddels bekend: maandag 20 mei vliegen we heen en zondag 26 mei 2019 weer terug.! Zie hieronder een impressie van de geweldige week in mei 2019!! In mei 2020 zal er nog een dergelijke week georganiseerd worden.... lees verder »

Massage kadobon - Praktijk PrimaVera Finsterwolde

Massage kadobon